Chateauneuf wint 6e N-VA Quiz

Op 1 september 2017, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

De 6e quiz van N-VA Putte werd dit jaar gewonnen door Chateauneuf.

Het is een jaarlijkse traditie… N-VA Putte organiseerde zijn quiz op vrijdagavond 1 september.  Dertien enthousiaste ploegen kwamen afgezakt naar de parochiezaal te Beerzel. Sommigen kwamen om te winnen, anderen wilden vooral een leuke avond beleven. Maar met een mooie prijzentafel - ook dat is een traditie geworden met dank aan Gerda en Jetty - was uiteindelijk iedereen op het einde van de avond een winnaar.

Onze volleerde quizmaster Jeroen liet in 10 rondes 100 vragen los op de hongerige quizploegen. Hij werd deskundig begeleid door Katelijne die de bijhorende powerpoint-presentatie met vragen en antwoorden op een professionele manier in elkaar had gestoken.

Daarnaast was er nog een tweede tandem - Freddy en Yves - die als milde maar rechtvaardige jury de antwoordbladen moesten verbeteren en de tussentijdse en finale scores opmaken. Zij zaten hoog en droog (hoewel dat dit laatste niet letterlijk moet worden genomen) zodat ze alles goed in het oog konden houden.

De quiz werd uiteindelijke gewonnen door Chateauneuf met een prachtige score van 95 punten op de voet gevolgd door The Reds. De top werd vervolledigd door N-VA Duffel 1 en Kwistetnie 1998.

De zuipprijs werd gewonnen door N-VA Duffel 1. Tenslotte werd er ook nog een prachtige ballonvaart ter waarde van 195 € verloot. Dank aan het Vlaams en Neutraal Ziekenfonds.

Patrick, Peter, Bert, Nicole, Assia en Sanne zorgden dat de dorst werd gelest en de honger werd gestild. Op die manier zorgden ze voor de nodige brandstof om de hersenen van onze quizzers maximaal te laten renderen.

Het succes van deze quiz zowel qua organisatie, inhoud en verloop kon enkel worden bekomen door de tomeloze inzet van elk bestuurslid van de N-VA. Applaus voor alle deelnemende ploegen. We kijken nu al uit naar hun komst volgend jaar. Oprechte dank aan alle gulle sponsors uit Putte en omstreken.

Ondervoorzitter en Webmaster

Yves Leurquin