Gezond financieel beleid leidt tot verantwoord investeren, verdere schuldafbouw en belastingsverlaging

Op 17 november 2016, over deze onderwerpen: Financiën

Het meerjarenplan volgens Schepen van Financiën Bert Rousseau

Bert Rousseau:”We hebben hard gewerkt aan een realistisch en evenwichtig meerjarenplan. Een mooie balans tussen minder lasten en extra investeren. We zullen de volgende jaren maar liefst 3 miljoen euro extra investeren bovenop de reeds voorziene investeringen. De grootste investeringen zijn de vernieuwing van de Lierbaan die zal uitgevoerd worden in 2017-2018, de realisatie van de nieuwe kinderopvang ‘Bolle Boom’ in Grasheide, de vernieuwing van het kerkplein in Putte centrum, een nieuwe riolering en een gescheiden fietspad in de Waversesteenweg. Ook de broodnodige renovatie van Hal 1 en 2 op de site Klein Boom staat op het programma”

Het meerjarenplan voorziet een daling van de lange termijn schuld met € 6.302.890 tegen eind 2019 in vergelijking met het beginjaar (eind 2013) huidige meerjarenplan. Het bewijst dat we een gezond financieel beleid verzekeren voor de toekomst.

Bert Rousseau:”Als kers op de taart komen we vandaag opnieuw met een verlaging van de opcentiemen op de roerende voorheffing: deze zakt van 1400 naar 1350. In 2015 zakten we reeds van 1450 naar 1400. Wanneer de gemeente financieel gezond is, dan laten we onze inwoners daar met veel plezier van meegenieten. En na al die inspanningen beschikken we eind 2019 nog steeds over een positief overschot van 445.520 euro. Ondanks de doemscenario’s die aan het begin van deze legislatuur voorspeld werden, is de gemeente voortaan één van de betere leerlingen in de klas.”