Zitdag Rijksdienst voor Pensioenen terug in Putte

Op 1 april 2016, over deze onderwerpen: OCMW, Sociale zaken

In oktober vorig jaar werd de dienstverlening vanuit de Rijksdienst voor Pensioenen die toen 7 jaar bestond stopgezet. Op aandringen van het gemeente- en OCMW-bestuur komt de directie van de Rijksdienst terug op deze beslissing en zal er tweemaandelijks een zitdag zijn.

Vanaf april 2016 zal dit aanbod dus opnieuw beschikbaar zijn in het lokale Dienstencentrum gelegen in het Lijsternest. Een medewerker van de Rijksdienst voor Pensioenen komt vanaf dan langs elke derde dinsdag van de even maanden. Dit jaar kunnen inwoners langskomen op 19 april, 21 juni, 18 oktober en 20 december telkens tussen 13u en 15u.

Tijdens deze zitdag kan je terecht met vragen over het rust- of overlevingspensioen als werknemer en de inkomensgarantie voor ouderen. Zelf wanneer je nog lang niet aan pensioen denkt, geeft de medewerker van de Rijksdienst voor Pensioenen je raad over de gevolgen die een bepaalde beslissing (vb. tijdskrediet, brugpensioen, een job in het buitenland,…) tijdens een loopbaan voor het latere pensioen kan hebben.

“Wij zijn zeer tevreden dat ze bij de Rijksdienst ingaan op onze vraag en hun aanbod opnieuw herschikken. Dankzij hun positieve reactie kan de dienstverlening opnieuw in eigen dorp plaatsvinden zodat onze inwoners vlot de stap kunnen zetten naar het Dienstencentrum. Naast de telefonische en elektronische bereikbaarheid van de Rijksdienst blijft dit toch nog steeds belangrijk om rond het thema van pensioen een persoonlijke contact aan te kunnen bieden”, stelt OCMW-voorzitter Bert Rousseau.