Gemeente kiest doelbewust voor nieuwe Putse Feesten

Op 13 maart 2017, over deze onderwerpen: Lokale economie

Op 10 en 11 juni hebben we naar traditie de jaarlijkse Putse Feesten. Dit is één van de belangrijkste pijlers om de middenstand in een gemeente als Putte aantrekkelijk te blijven houden. Met de komst van het nieuwe kerkplein wil het gemeentebestuur nu voluit werken aan een heropwaardering van de Putse Feesten.

De gemeente Putte doet daarom een extra inspanning om de toekomst van onze succesvolle Putse Feesten te garanderen. Schepen van Locale Economie Jeroen De Cuyper : " De Putse Feesten zijn van een middenstandsorganisatie uitgegroeid tot een klassieker en we willen dit ook zo houden. Logisch dan ook dat de gemeente mee het voortouw neemt. Dit bestuur heeft bij zijn aantreden aan de kiezers de belofte gedaan om Putte als handelskern opnieuw te doen bloeien. Puttenaren moeten in de eigen gemeente terecht kunnen voor al hun boodschappen en activiteiten. Daar worden de gemeente en het milieu alleen maar beter van en versterkt aanzienlijk het comfort voor onze eigen inwoners. Om dat te bereiken hebben we een sterke middenstand nodig en de Putse Feesten is daar een vitaal onderdeel van. Wanneer de lokale middenstand liet weten dat het organiseren van dit evenement steeds moeilijker werd, was het een logische en evidente keuze om als gemeente onze schouders nog meer onder de Putse Feesten te zetten en zo opnieuw extra zuurstof te geven aan de lokale economie.”

De gemeente neemt dus voortaan de organisatie van het evenementengedeelte van De Putse Feesten over van de middenstand. Middenstand Putte blijft wel verantwoordelijk voor het regelen van tentjes en standplaatsen voor de handelaars. Maar pas vanaf 2018, wanneer het nieuwe kerkplein volledig zal zijn aangelegd, gaan we echt kunnen spreken van een gezellig en aantrekkelijk centrum en zullen de puzzelstukjes met de Putse Feesten mooi in elkaar vallen.