Gemeentebestuur organiseert op 28 juni een infoavond over ‘bijen’

Op 28 juni 2017, over deze onderwerpen: Milieu

Op woensdag 28 juni organiseert het gemeentebestuur een infoavond rond bijen. De infoavond start om 20 uur in het gemeentehuis en is gratis. Imker Gaston Van de Vloet komt zijn fascinatie voor bijen delen met ons tijdens een boeiende toelichting op het dak van het gemeentehuis.

"Wist je dat wilde bijen en de honingbij een hoofdrol spelen binnen de biodiversiteit en aan de basis liggen van onze landschappen en ecosystemen. Ze zijn daarbij van cruciaal belang voor de voedselproductie en ons welzijn. Nochtans worden bijen onder druk gezet door talrijke bedreigingen", aldus N-VA schepen van Milieu Jeroen De Cuyper. En hij gaat verder: "Om de belangrijkheid van de bij in de kijker te zetten en om te ijveren voor diens behoud, stelt het gemeentebestuur een deel van het dak van het gemeentehuis tijdelijk ter beschikking voor een bijenvolk. Het groendak van het gemeentehuis zorgt voor extra natuur op een weinig benutte plaats. Naast de bloeiende vetplantjes kunnen de bijen ook uitzwermen naar de naburige tuinen."