Inhuldiging 'startpunt Peulis' loopomloop Peulis - Bonheiden

Op 29 oktober 2015

Aan de voetbalterreinen van Peulis werd gisteren het startpunt van de nieuwe loopomloop tussen Peulis en Bonheiden officieel ingehuldigd.

“Het looppad past binnen het project van Bloso en de provincale sportdiensten dat gemeentelijke loopomlopen in een natuurvriendelijk kader aanmoedigt. De sportdiensten van Putte en Bonheiden tekenden samen een parcours uit dat zowel geschikt  is voor de recreatieve als de meer geoefende loper”, geeft schepen van sport Jeroen De Cuyper aan.

Deze loopomloop telt drie lussen: de groene en rode lus zijn 3,6 km lang, de blauwe 4,3 km. De blauwe lus is een verbinding tussen groen en rood. Het parcours loopt zo veel mogelijk langs onverharde paden en rustige wegen tussen Berentrode en de voetbalvelden van Peulis. Er zijn twee startplaatsen: één startzuil staat aan het voetbalveld van het sportcentrum Berentrode in Bonheiden (start groene lus), een tweede zuil bevindt zich aan de voetbalterreinen van Peulis - Putte (start rode lus).

Na de opening in Bonheiden enkele weken geleden werd gisteren ook het gedeelte van het looppad Bonheiden-Peulis aan Putse zijde plechtig ingehuldigd. De genodigden waren talrijk aanwezig om de officiële onthulling van de startpaal en het doorknippen van het lint te aanschouwen.

’s Morgens was al een grote groep van reguliere Putse wandelaars o.l.v. Marcel De Weyer het parcours gaan verkennen. Want ook voor senioren is deze afgepijlde route een opportuniteit als wandelroute. Een gedeelte van het parcours dat verlicht was, werd door leden van het joggingteam Peulis plechtig ingelopen en goed bevonden. Na deze verkenning zorgden zij voor de receptie met aperitief en hun befaamde pannenkoeken.