Opnieuw Repair Café in Putte op zaterdag 12 december 2015

Op 7 december 2015, over deze onderwerpen: Activiteiten, Milieu

Het gemeentebestuur van Putte organiseert opnieuw een Repair Café, na de succesvolle eerste editie eerder dit jaar. De herstellers staan paraat op zaterdag 12 december van 9u tot 13u in Dienstencentrum Het Lijsternest.

In het Repair Café staan deskundigen met het nodige gereedschap klaar om je spullen te herstellen. Je kan er terecht voor herstellingen aan textiel, juwelen, kleine huishoudtoestellen en software (virus verwijderen, printerproblemen, updates,…). Je repareert samen met de vrijwillige herstellers. Zo leer je wat bij. Onderdelen zoals knopen, een nieuwe rits en dergelijke breng je best zelf mee of betaal je ter plaatse.

“Na een eerste succesvolle editie in het voorjaar met maar liefst 65 herstellingen vonden we het als gemeentebestuur belangrijk om het 'Repair Café' op regelmatige basis te organiseren en op die manier spullen die anders verloren zouden gaan nieuw leven in te blazen”, aldus schepen van milieu Jeroen De Cuyper.

Dankzij het Repair Café verkleint de afvalberg. Dat levert een besparing op voor je portemonnee én voor het milieu! Heb je niets om te repareren? Geen nood: je kan bij een kop koffie of thee inspiratie opdoen of anderen helpen bij het herstellen.

Meer informatie over het Repair Café is te verkrijgen bij de duurzaamheidsambtenaar (Tel. 015 76 78 95 of e-mail: milieudienst [at] putte.be). Meer informatie vind je op www.repaircafe.be  en op  www.vriendvan.be/repareer-je-spullen.