Repair Café in Putte opnieuw groot succes

Op 19 december 2016, over deze onderwerpen: Milieu

Het gemeentebestuur van Putte o.l.v. onze N-VA schepen organiseerde op zaterdag 10 december opnieuw een Repair Café. 12 vrijwilligers maakten er alweer een succes van.

Heel wat geïnteresseerden kwamen langs om samen met de vrijwillige herstellers aan de slag te gaan. Zo’n 70 stuks werden hersteld. Zo werden verschillende strijkijzers, computers, juweeltjes en kledingstukken van de afvalberg gered. De meesten waren elektrische toestellen, gevolgd door kledij. Maar liefst 3 op de 4 reparaties waren succesvol.

“Deze spullen hebben een tweede leven gekregen. Onze vrijwilligers helpen zo mee de afvalberg te verkleinen”, aldus onze N-VA schepen van leefmilieu Jeroen De Cuyper.

“Het Putse gemeentebestuur vindt het belangrijk om dit initiatief op regelmatige basis te herhalen. De volgende editie van het Repair Café gaat door op 20 mei 2017”, voegde Jeroen er nog aan toe.

Als N-VA Putte ondersteunen wij natuurlijk dergelijke initiatieven en moedigen wij onze inwoners aan om hier dankbaar gebruik van te maken. In welke mate onze N-VA schepen zelf een reparatie heeft uitgevoerd blijft intussen een goed bewaard geheim.