Repair Café opnieuw groot succes

Op 15 december 2015, over deze onderwerpen: Milieu

Het gemeentebestuur van Putte organiseerde afgelopen weekend opnieuw een Repair Café. Met 50 herstellingen op één voormiddag werd het een geslaagde editie.

De eerste editie van het Repair Café in Putte ging eerder dit jaar door. Die was met 65 herstellingen heel succesvol. Heel wat geïnteresseerden kwamen ook dit weekend langs om samen met de vrijwillige herstellers aan de slag te gaan. De teller stond op het einde van de voormiddag op 50 herstellingen. Maar liefst 4 op 5 reparaties waren succesvol. De meesten waren elektrische toestellen, gevolgd door kledij en juwelen.

“Deze spullen zijn langer bruikbaar gemaakt. Onze vrijwilligers helpen zo mee de afvalberg te verkleinen”, aldus schepen van leefmilieu Jeroen De Cuyper. “Het Putse gemeentebestuur vindt het belangrijk om zulk initiatief op regelmatige basis te herhalen. De volgende editie van het Repair Café staat alvast gepland op 28 mei 2016”, voegt hij nog toe.