Samen eten in Peulis - Gezelligheid aan democratische prijs

Op 18 maart 2017, over deze onderwerpen: OCMW

Okra Peulis nam met het project ‘Zilver aan zet’ het initiatief, in samenwerking met het OCMW en dienstencentrum Het Lijsternest, om ook in Peulis iedere derde woensdag van de maand warme maaltijden aan te bieden.

Voor een bedrag van 7 euro kun je aan tafel voor soep, hoofdgerecht en dessert. De gezellige babbel en tafelvrienden en vriendinnen krijg je er gratis bij! Na de maaltijd kan je deelnemen aan een interessante activiteit.

“Het OCMW was direct enthousiast om een samenwerking aan te gaan. Activiteiten in de deelgemeenten stond immers ook op onze agenda.” aldus OCMW-voorzitter Bert Rousseau. “Door het uitgestrekte karakter van onze gemeente en het feit dat niet iedereen even mobiel is, is het voor sommigen namelijk moeilijk om tot in het dienstencentrum te geraken en op deze manier komen wij naar hen toe”, vult hij verder aan.

Schepenen Bert Rousseau was gisteren getuige van een gezellige drukte in Peulis. “We gaan ervan uit dat ook in onze andere deelgemeenten deze nood leeft. Het is onze taak om voor al onze inwoners een goede dienstverlening te voorzien. We gaan dan ook in de andere deelgemeenten op zoek naar zo’n enthousiaste vrijwilligers, want hun inzet is onmisbaar”.

We hebben er bewust voor gekozen om de maaltijd op woensdag te laten doorgaan, stelt één van de initiatiefnemers. “Deze dag is immers al jaren de vaste dag voor het kaart- en lottospel hier in de buurt.”

Praktisch

Je kan iedere derde woensdag van de maand om 12u. terecht voor een warme maaltijd in de Gildenzaal, Teintstraat te Peulis. De eerstvolgende maaltijd wordt geserveerd op woensdag 19 april 2017

Inschrijven is verplicht en kan zowel gebeuren in het dienstencentrum als via OKRA.