Zaterdag 30 april ging de vijftiende editie van ‘Met Belgerinkel naar de Winkel’ van start

Op 12 mei 2016, over deze onderwerpen: Lokale economie

Bond Beter Leefmilieu (BBL), Unizo en Gezinsbond willen zo de steden en gemeenten helpen
bij het promoten van zachte mobiliteit en sterke kernen met aantrekkelijke lokale handel.

Klanten die tussen 30 april en 4 juni met de fiets of te voet winkelen bij één van de deelnemende handelaars maken kans op leuke prijzen.

“Door mensen aan te moedigen met de fiets of te voet te winkelen bij de lokale handelaars, slaan we twee vliegen in één klap.
Winkelen bij lokale handelaars is goed
voor de omzet van de lokale economie en voor de leefbaarheid in het centrum.
Met bijna 80 deelnemende handelaars in Putte is deze campagne zeker gedragen door onze handelaars”, aldus schepen van leefmilieu, lokale economie en sport Jeroen De Cuyper.

Schepen Jeroen De Cuyper - actie Belgerinkel

Iedereen die met de fiets of te voet winkelt bij een deelnemende handelaar, ontvangt een Belgerinkel­lot met een unieke code. Door registratie van deze code op www.belgerinkel.be ​maakt de klant kans op tal van prijzen. Klanten zonder internet kunnen hun loten in de Belgerinkel­dozen deponeren en zo meedingen naar de prijzenpot die het Putse gemeentebestuur samen met de handelaars samenstelt met als hoofdprijs een damesfiets van Minerva.

De Belgerinkel-dozen staan in het gemeentehuis, de sporthal en de bibliotheken van Putte en Beerzel. Midden juni krijgen de winnaars persoonlijk bericht.

Een overzicht van de deelnemende handelaars is beschikbaar op de campagne website (www.belgerinkel.be/putte).